.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
احتمال شيوع موج سوم آنفلوآنزای نوع‌A

رييس مركز مديريت بيماري‌هاي واگيردار وزارت بهداشت از احتمال موج سوم آنفلوآنزای نوع A در اواخر زمستان و اوايل بهار خبر داد و گفت: البته این موضوع به هيچ عنوان قطعيت ندارد و در حد پیش بینی است،سازمان جهاني بهداشت بر اساس همه‌گيري‌هاي جهاني گذشته اين تخمين‌ها را برآورد كرده است؛ بنابراين اين كه چنين پيش بيني تا چه ميزان به واقعيت تبديل شود به بررسي‌هاي بيشتر نياز دارد.

به گزارش ایلنا محمد مهدي گويا در حاشيه مراسم آغاز نوبت اول واكسيناسيون هپاتيت B برای متولدان 71 افزود: پيش بيني‌هاي سازمان جهاني بهداشت بر آن است كه موج سوم آنفلوآنزای نوع A اواخر زمستان و اوايل بهار ظاهر شود. در مجموع موجي كه از خارج كشور وارد مي‌شود موج محسوب نمي‌شود؛ موج سنگين اين بيماري در کشور اوايل پاييز بود.

وی ادامه داد:بيماري آنفلوآنزا در دنيا تا كنون بسيار خفيف‌تر از پيش بيني‌هاي انجام شده بوده است؛ اما هنوز اين بيماري تمام نشده تا در مورد آن قضاوت قطعي صورت گيرد. طي دو سال پاندمي اين بيماري، احتمال اين كه بيماري شديدتر شود وجود دارد.

رييس مركزبيماري‌هاي واگيروزارت بهداشت با بیان اینکه آنفلوآنزا نوع A به طور جدي در كشور فروكش كرده و تعداد مبتلايان آن بسيار ناچيز است، گفت:آخرين موارد مرگ ناشي از این آنفلوآنزا همان 140 مورد است و موارد مرگ ناشي از آن كمتر از ميزان اعلام شده است.

وی از تشکیل كميته فني در وزارت بهداشت به منظور بررسی علت فوت بیماران در زمینه آنفلوانزا خبر داد و گفن: تمام پرونده‌هاي موارد مرگ مورد بررسي قرار گرفته است؛ چرا كه برخي از مواردي كه به عنوان مرگ آنفلوآنزا اعلام شده طبق نظر كميته فني، ناشي از بيماري زمينه‌اي آن افراد بوده است و علت آن آنفلوآنزا نبوده بنابراين به نظر مي‌رسد موارد مرگ قطعي حدود 110 تا 115 مورد باشد و ديگر موارد مرگ، موارد مرتبط با آنفلوآنزا است.

گویا تصریح کرد: واكسن آنفلوانزاي A ويژه زنان باردار وارد کشور شده و پس از تاييد معاونت غذا و دارو اين واكسن براي استفاده زنان باردار توزيع مي‌شود.


استفاده از اين خبر فقط با ذكر نام شمال نيوز مجاز مي باشد .
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.267 seconds.